تست غیر مخرب

آموزش انواع تست غیر مخرب

تست غیر مخرب

آموزش انواع تست غیر مخرب

سعی می گردد یک سری از آموزش های انواع تست غیر مخرب در این وبلاگ قرار بگیرد

نویسندگان

کسب و کار خود را توسعه دهید

يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۳۱ ب.ظ

کسب و کار خود را توسعه دهید

 

هر صاحب کسب و کاری (چه یک نفر یا یک سازمان باشد) می تواند به سادگی با گذراندن مراحلی ساده در مسیر بهینه سازی و توسعه قرار گیرد. ابتدا باید از آنچه قرار است توسعه پیدا کند یک تصور و نگاه مناسب داشته باشیم. برای این منظور باید مراحل اندازه گیری، سازمان دهی، کاهش هزینه و پیدا کردن مشتری های بیشتر مد نظر قرار گیرد.

سوالاتی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شده باشد:

- معنای رشد چیست؟

- پیمودن این مراحل مستلزم چه کارهایی است؟

- چه کسب و کارهایی به این روش موفق شده اند؟ آیا مثال واقعی وجود دارد؟

این مقاله به این پرسش ها پاسخ می دهد.

پیشنهاد ما استفاده از بانک شماره موبایل مشاغل است

رشد و ترقی

رشد یک کسب و کار به معنای پیشرفت آن نسبت به شرایط کنونی است. که این پیشرفت می تواند به معنای افزایش سود، کاهش تلفات، جذب مشتری بیشتر، پیدا کردن و وارد شدن در بازارهای جدید، شناخته شدن و در دید بودن بیش از گذشته و چند مورد دیگر که از نظر ما مطلوب هستند باشد.

اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید باید از آنچه که می خواهید بدست آورید، هر کجا می خواهید برسید و آنچه که می خواهید کسب و کارتان به آن تبدیل شود دید مناسبی داشته باشید.

پنج مرحله رشد و توسعه

اگر به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کاری برای پیشرفت برنامه ای دارید با به کار بستن مراحل زیر می توانید این فرایند را تنظیم کنید.

1- وضعیت کنونی خود را اندازه بگیرید.

2- عملیات اصلاحی را که باید انجام شود سازماندهی کنید.

3- هزینه ها را کاهش دهید.

4- مشتریان و فرصت های بیشتری بیابید.

5- پیشرفت خود را اندازه گیری کنید تا آثار اصلاحات خود را بررسی کنید.

 

1- وضعیت کنونی خود را اندازه گیری کنید.

شاید اکنون که کسب و کاری دارید احساس قلبی شما این باشد که حرفه شما به خوبی پیش می رود و رشد خوبی هم دارد ولی برای اطمینان از این موضوع احتیاج به معنای معتبرتری از اندازه گیری دارید. و این کاری است که هم قبل و هم بعد از هر فرایند بهینه سازی و توسعه انجام گیرد.

با استفاده از بانک شماره موبایل مشاغل پزشکی می توانید تبلیغ هدفمند داشته باشید.

الگوی اندازه گیری باید واقعی و سخت گیرانه باشد. و براساس برگشت پول و سرمایه تنظیم شود. اندازه گیری چیزهایی مانند رضایت مشتری اندازه گیری های نرم هستند که ممکن است به سود بیشتر ختم شوند یا نشوند. البته احتیاج نیست این فاکتورها را اندازه گیری کنید بلکه باید یک رابطه مشخص و قابل اندازه گیری بین آنها و سود مالی وجود داشته باشد.

 

 2- سازماندهی عملیات

با سازماندهی یا سازماندهی دوباره عملیات و فرایندها می توانید کسب و کار خود را به ماشینی کاراتر تبدیل کنید. برای این منظور باید اهداف خود را تعریف نمایید. برنامه و طرحی آماده کنید می توانید از استاندارد ISO 9000استفاده کنید آنچه انجام می دهید و آنچه می خواهید انجام دهید باید مستند باشد و ثبت شود. به این ترتیب اهداف، کار ها و وظایف شفاف و مشخص می شود.

 3- کاهش هزینه

با استفاده از ابزارهای TQM (مدیریت جامع کیفیت) و البته ابزارهای مشابه می توانید ضایعات مواد اولیه، کار و زمان لازم برای تولید محصول، فروش و تحویل آن را کاهش دهید که نتیجه آن بهینه شدن حاصل کار سازمان شما و افزایش مزایای رقابتی سازمان شماست.

TQM در اوایل دهه 90 میلادی رواج پیدا کرد و از آن زمان به بعد مرتب روش ها و ابزارهای جدیدی ظهور کردند که بعضی از آنها موفق و بعضی یک مصیبت حرفه ای بودند.

عقل سلیم و تجارب حرفه ای شما مهمترین فاکتور در انتخاب هر یک از این ابزارها و نحوه استفاده از این مفاهیم است.

 4- مشتریان بیشتری جذب کنید.

با جلب رضایت مشتریان خود به کمک محصولات با کیفیت و سرویس های مناسب مشتریان سابق شما دوباره به سراغ شما خواهند آمد و همینطور مشتریان جدید برای شما خواهند فرستاد. البته قیمت شما باید مناسب و قابل رقابت باشد و محصولتان در بازار به سهولت قابل دستیابی باشند.

همچنین بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم هستند چون به کمک آنها می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید. کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب و رضایت مشتری عواملی اند که می توانند یک کسب و کار را طولانی مدت سرپا و موفق نگه دارند.

 5- اندازه گیری دوباره

برای بررسی رشد و پیشرفت خود و اینکه این زحمات و تلاش ها به کجا ختم شده است باید دوباره اندازه گیری کنید.

با استفاده از بانک شماره موبایل مشاغل ساختمان می توانید تبلیغ هدفمند داشته باشید.

 

 

مثال ها:

توسعه و بهینه سازی در همه اشکال کسب و کار قابل انجام است که در اینجا چند مثال را ذکر می کنیم.

 

کسب و کار یک نفره

یک متخصص کامپیوتر می خواهد کسب و کار خود را توسعه دهد تا مشتریان بیشتری جذب کند.

او می تواند درآمد ساعتی خود را در قبال کاری که انجام می دهد و همینطور دیگر عوامل مانند تبلیغات و ... را تعیین کند که مجموعه آنها نشان می دهد وضعیت فعلی کسب و کار او چگونه است. و در کجا قرار دارد.

او با سازماندهی کسب و کارش و چگونگی انجام آن می تواند با راندمان بیشتری عمل کند. بنابراین وقت آزاد بیشتری خواهدداشت. می تواند وقت بیشتری برای بازاریابی و پیدا کردن مشتری های جدید صرف کند. او می تواند فرایند کاری خود را بهینه نماید تا زمان های تلف شده و اشتباهات تکراری را کاهش دهد. همینطور در صورت لزوم برای بعضی کار ها از دیگران کمک بگیرد در این میان برون سپاری برای شروع می تواند یک انتخاب خوب باشد.

او با تمرکز روی کیفیت می تواند درجه رضایتمندی مشتریان را بالا ببرد و مشتری های بیشتر پیدا کند. بالاخره بعد از یک دوره زمانی می تواند فاکتورهای گفته شده را دوباره اندازه گیری کند تا ببیند آیا واقعا کسب و کار خود را توسعه داده است یا نه. آیا به اهداف تعیین شده دست پیدا کرده است؟

 شرکت های بزرگ چند ملیتی

در سازمان های بزرگ هر مدیر بخشی از فرایند را رهبری می کند ولی همه آنها یک خواسته واحد دارند و آن افزایش راندمان کاری کارمندان شرکت است. یعنی کاهش حجم کاری که به کارمندان وابسته است و افزایش سود.

مدیران در این شرکت ها گردش کار و منفعت حاصل را اندازه گیری میکنند.

آنها فرایند کاری را بهینه سازی می کنند و دستورالعمل ها را در اختیار کارمندان و کارگران قرار می دهند تا تلفات و ضایعات ناشی از سهل انگاری و اشتباه آنها را کاهش دهند.

مشتریان هستند که شرکت را سرپا نگه داشته اند. بنابراین باید مشتریان را حفظ نمود آنها سعی می کنند با جلب رضایت مشتری و ارتباط با آنها مشتریان را حفظ کنند. و در نهایت پس از اعمال این تغییرات مدیر مربوطه دوباره اندازه گیری میکند تا ببیند آیا این اصلاحات در سوددهی  مجموعه او اثر مثبت داشته است یا خیر و در صورت نیاز فرایند مربوطه را اصلاح کند.

خلاصه شما باید بدانید که رشد، توسعه و بهینه سازی را چه تعریف می کنید و چه چیزی را در کسب و کار خود می خواهید توسعه دهید تا بتوانید فرایند توسعه را به کار ببندید. و البته قبل و بعد از بکار گیری فرایند توسعه باید اندازه گیری کنید در فرایند توسعه و بهینه سازی سازماندهی، کاهش هزینه و رضایت مشتریان باید مد نظر باشد. این راهی است که می توانید به کمک آن کسب و کار خود را بهینه سازی کنید و در دنیای رقابت پیشرو باشید.

نوشته: رن کورتوس

ترجمه: علی یزدی مقدم

yadbegir.com

  • ndt web

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.